Maggi 2019.08.21.

Mire képes egy szendvics?

Röviden: újradefiniált egy hagyományos ételt, a pörköltet, kígyózó sorokat vonzott egy food truck elé és milliókat gyűjtött jótékony célra. Akinek fontos a miért és a hogyan is, annak mostantól lesz igazán érdekes a PÖRI sztori.


pori_szendvics_maggi_kampany_sor

Lássuk hát a hozzávalókat a MAGGI PÖRI kampányához:

  • Konkrét, jól meghatározott, kutatással igazolt cél a márka oldaláról
  • Szakmailag hiteles szószólók a gasztrovilágból
  • Kreatív blogger-receptverseny formabontó meghívókkal
  • A PÖRI recept, azaz a szendvicsformát öltő pörkölt
  • Erős jelenlét a social mediában, a saját csatornákon és a médiában
  • Kitelepülések jókor, jó helyen, csábító és ínycsiklandó ajánlattal
  • A fogyasztók bevonása jótékonyságon keresztül

Kevés olyan recept születik ma a vezető gasztrooldalakon, ami úgy kezdődne, hogy “Végy egy leves/pörkölt/zöldség kockát!”, és ezt pontosan tudta a kampány megrendelője, a MAGGI is. A ma főzni tanulók szeretik a nehezebb utat választani? Természetesség=egészség, és ebbe nehezen fér bele a kockahasználat? Elfelejtették, hogy létezik? Valószínűleg valahol mindennek a metszetében kereshetjük a megoldást, de a lényegen nem változtat: a kockák vásárlóbázisa kezdett elöregedni, ez pedig hosszú távon komoly problémákat okozhat az egykori zászlóstermék életében. Épp ideje volt tehát új lendületet adni a kockáknak. Mindezt pedig úgy, hogy

  • tekintettel vagyunk a termék múltjára és a hagyományosabb márkaértékekre;
  • megszólítjuk a hardcore pörköltrajongókat, felkeltjük a meglévő célcsoport figyelmét, sőt még újakat is a termékhez vonzunk.

PÖRI, a street food

Első lépésként összeraktunk egy csapatot, akik szakmai hitelességet és ismertséget adtak a kampánynak. Így állt össze Magyarósi Csaba, az Egy nap a városban blog szerzője, Milutinovits Panka foodstylist, Szarvas Vera dietetikus és Susánszky Ádám street food szakértő négyese.
Ezután készítettünk egy válogatott bloggerlistát, akikhez egy kreatív, a fenti csapattal készült videómeghívóval juttattuk el a receptverseny főbb tudnivalóit:

  • Küldj egy pörkölt receptet
  • amiben a klasszikus étel street food formát ölt
  • és MAGGI Pörköltszaftkockával készül.

A beérkező receptek közül a négyesünk választotta ki A PÖRI-t, ami innentől kezdve átvette a főszerepet a kampányban.

PÖRI, a sztár

A PÖRI saját arculatot kapott, majd receptvideót forgattunk vele, szórólapokon és online hirdetéseken köszönt vissza, tévében szerepelt és négy hétvégén keresztül volt kóstolható a Nyugati téren, a Westend előtt felállított, MAGGI brandingelt, szupermenő food truckban. Az érdeklődők figyelmét Facebook-eseményekben és klasszikus PR támogatással tartottuk fent, de a jó helyszínválasztás is hozzájárult ahhoz, hogy a kitelepülés négy hétvégéje alatt állandósuljon ez a látvány:

PÖRI, a segítő

Persze fele ennyire sem estek volna jól a finom falatok, ha nem lett volna a kampányhoz kapcsolva egy CSR megmozdulás is, aminek keretében a MAGGI a Magyar Élelmiszerbank munkáját segítette. Minden, a szendvicsekért befolyó összeget (1 838 500 Ft), valamint eladott PÖRI-nként (4 700 db) egy szendvicsre való alapanyagot juttattunk el az Élelmiszerbanknak, akik ennek köszönhetően 55 millió forint értékben, 33 ezer rászorulónak tudtak segíteni.


pori_szendvics_street food_maggi_comlab_csr_kampany

PÖRI, a hír

A kampány alatt a MAGGI saját felületeit is hadrendbe állítottuk a PÖRI támogatásához. Aki ebben az időszakban ellátogatott a weboldalra, a Facebook-oldalra vagy a YouTube-csatornára, garantáltan kapott egy adag virtuális PÖRI-t. Amire érezhetően nagy volt az igény, a kampány alatt a community management feladatokat megerősített csapattal láttuk el, akit érdekelt, nem maradt PÖRI készlet jelentés nélkül.

PR fronton mindeközben az újságírókat sajtóközleménnyel és egyedi sztorikkal kerestük meg, aminek köszönhetően volt, aki videós riporttal jelentkezett a helyszínről, volt, aki interjút készített a nyertes recept szerzőjével, de még egy reggeli műsor főzőblokkjában is elkészítettük a PÖRI-t.
Eközben a bloggerek és vloggerek is folyamatosan hírt adtak a receptről és a kitelepülésekről, illetve a felhasználók is átvették a food truck oldalán megjelenő hashtageket: szépen gyűlt a UGC a Facebookon és Instagramon is.


pöri_szendvics_maggi_street food_csr_kampany_comlab

Az utolsó lépés pedig az összegzésé volt. A kitelepülések zárásával véglegesítettük a Magyar Élelmiszerbanknak gyűjtött adomány mértékét, amit ismét sajtóközlemény formában vertünk nagydobra, és persze nem feledkeztünk meg a saját fogyasztóinkról és a PÖRI újdonsült rajongóiról sem, hiszen velük lett teljes a PÖRI kampány. Közel 1 milliós social elérés, 250 000 receptvideó-megtekintés, 31 db sajtómegjelenés printtől online-on át tévéig és 800 kg csirkecomb.

Hát erre képes egy szendvics.